Yedigöller

Yedigöller’de Sonbahar.

Merhabalar. Bu ay ki sayımızda sonbaharda Bolu-Yedigöller bölgesi ile ilgili ufak bir incelemede bulunacağım.

Kasım ayının ortasında bir grup fotoğrafçı arkadaşımla birlikte gece saat 1 de Kadıköy’den yola çıktık. O saatte yola çıkmamızın sebebi 290 km lik yolu düşünüp sabah gün doğumunda yedigöller’de olmaktı. Fakat İzmit gişelerinden sonra yoldaki yoğun sis sebebi ile süratimiz çok düştü. Görüş mesafesi hemen arkasından gittiğimiz diğer aracın ışıklarını bile görmemezi engelleyecek derecede idi. Sis bizi zorluyordu ama bir bakıma da seviniyorduk. Manzara çekimlerinde sisin fotoğrafa çok güzel bir katkısı oluyordu. Bolu’ya vardığımızda Sis azalmaya başlamıştı. Ve Yedigöller yoluna girdik. 40 km kaldığını tabelada okuyunca küçük bir oh çektik. Fakat o 40 km lik yol işin en zor kısmıydı. Hiç bir aydınlatması olmayan keskin virajları ve fazlaca bozuk olan bir yoldu. 1.30 saat sonra ilk göl ile karşılaştığımızda herkes tekrardan derin bir oh çekti. Az sonrada konaklayacağımız diğer göllerin oraya vardık. Gün doğumunu kaçırmıştık.

Ben ilk defa gelmiştim. Daha evvel fotoğraflarını gördüğüm bir yerdi fakat çıplak gözle görmek çok farklı. Sonbahar olduğu için dökülen yapraklardan yerde hiç toprak görünmüyor, sadece kurumuş yapraklar ile örtülü idi. Tertemiz bir hava ve hafif rüzgarın ağaçlarda çıkardığı sesten başka bir ses yoktu. Kamp yapmak yasak deseler de oraya vardığımızda bir çok çadır ve kamp yapanları gördük. Belediye tarafından konulmuş masalar ve banklar mevcut.

Mangal yapılabilmesi için de belediye hazır mangal yerleri yapmış. Göllerin uygun yerlerinde ufak iskeleler mevcut.

Bazı yerlerde ise ufak köprüler yapılmış. Göllerin birbirleri ile birleşme yerlerinde ufak şelaleler mevcut. Gün batımı çekmek için uygun bir yer olmadığı için saat 4.30 gibi oradan ayrıldık. Yol üzerinde gün batımı için güneşin dağların arasında kayboluşunu görmek çok güzel.

Yedigölleri detaylı olarak dolaşmak için 1 gün yeterli. Mutlaka herkesin gidip görmesi gereken bir yer olarak düşünüyorum.

Fakat mümkünse binek araç ile değil 10-15 kişi birleşip bir midibüs kiralanarak gidilmeli. Daha büyük olan otobüsler virajları dönemediği için Yedigöller yoluna giremiyor. Yiyecek içecek giderken yanınızda götürülmeli. Bir kaç kulübe var çay tost yapan. Fakat 3 gibi hiç birşey kalmamıştı. Yoğun oksijenden dolayı dönüşte biraz başağırısı çekilebilir.O yüzden yanınızda ağrı kesici olması da tavsiye edilir. Ama eve döndükten sonra mutlu ve huzurlu bir uyku çekmenizi sağlayan doğa harikası bir yer.